سومین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان یزد برگزار شد +عکس

 
یزدفردا " :عالیه سلطانی خبرنگار:حجه الاسلام فخرالدینی : ذهن کودکان مانند ظرفی در اختیار ما ست که اگر اندیشه های مثبت به این ظرف منتقل شود کودک در مسیر مثبت قرار گرفته و رفتاری مثبت خواهد داشت در صورتی که اگر اندیشه های ناسالم به ذهن او منتقل شود رفتار او در جهت منفی و نادرست نمود وبروز خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد  ، سومین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان با حضور حجه الاسلام فخرالدینی رییس ستاد دهه فجر استان یزد، جلالی مسئول کمیته کودک و نوجوان استان، کارشناسان کانون پرورش فکری و مربیان مسؤول مراکز کانون شهرستان یزد، در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد.
رییس ستاد دهه فجر استان در این جلسه گفت: ذهن کودکان مانند ظرفی در اختیار ما ست که اگر اندیشه های مثبت به این ظرف منتقل شود کودک در مسیر مثبت قرار گرفته و رفتاری مثبت خواهد داشت در صورتی که  اگر اندیشه های ناسالم به ذهن او منتقل شود رفتار او در جهت منفی و نادرست نمود وبروز خواهد کرد.
حجه الاسلام فخرالدینی خاطرنشان ساخت: بچه ها به طور فطری پاک هستند و انقلاب اسلامی نیز انقلابی فطری، فرهنگی و براساس ایدئولوژی بود. بنابراین فطرت پاک بچه ها را باید با انقلاب آشنا کرد.
وی ادامه داد: قبل از هر چیزی ما خود باید انقلاب را بشناسیم و برای آشنایی کودکان با انقلاب عاشقانه فعالیت داشته باشیم تا کودکان ما نیز با شور و اشتیاق در این فعالیت ها با ما همراه شوند.
مسئول کمیته کودک و نوجوان استان یزد نیز در این نشست به جدول زمانبندی فعالیت های پیشنهادی این کمیته اشاره داشت و گفت: این جلسه با هدف بررسی برنامه های پیشنهادی کمیته کودک و نوجوان و کم و کیف آن با توجه به تجربیات مدیران مسؤول مراکز کانون در شهرستان یزد تشکیل گردیده است.
علیرضا جلالی اظهار داشت: در اجرای برنامه های کمیته کودک و نوجوان استان سازمان ها و ارگان های دیگرنیز با کانون همکاری خواهند داشت از جمله...
  مراسم غبار روبی قبور شهداء با همکاری مشترک کانون سازمان بسیج دانش آموزی برگزار می شود. همچنین برنامه رنگین کمان انقلاب طبق تفاهم نامه ای که کانون با صدا و سیمای مرکز یزد(شبکه تابان) منعقد نموده است، با قصه گویی  مربیان کانون با موضوع عاشورا و کربلا وبیان خاطراتی از امام خمینی تولید خواهد شد.
رقیه دوست فاطمی ها، جانشین کمیته کودک و نوجوان نیز ضمن یادآوری موفقیت های سالهای قبل این کمیته از جمله کسب عنوان کمیته برتر و نیز کسب رتبه برتر در نمایشگاه دستاوردها، این توفیق را لطف خداوند و همت همه مربیان توانمند و دلسوز دانست و ضمن اعلام مسئولیت بخش های مختلف از همکاران خواست تا گزارشی از فعالیت های انجام شده را اعلام نمایند.
در ادامه فرزانه فرازمند کارشناس فرهنگی کانون در خصوص برنامه آیین تئاتر کودک در ایام دهه فجر گفت: این برنامه امسال با توجه به ایام عزاداری اربعین حسینی تحت عنوان آیین تئاتر کودک و نوجوان استان با شرکت شش تئاتر حاصل تلاش یکساله همکاران در مراکز کانون استان با موضوعات حماسی، عاشورایی و آزاد از 11 تا 17 بهمن ماه در سالن مرکز تجربیات کانون اجرا خواهد شد.
مهدی آرایی کارشناس فرهنگی کانون نیز در ادامه در خصوص برنامه آیین اجرای سرود عنوان کرد: در برنامه آیین تئاتر و سرود کودک سرودهایی توسط اعضاء کودک و نوجوان مرکز شماره یک، شماره دو و مرکز تجربیات اجرا می شود.
موضوع بعدی مطرح شده در این جلسه اجرای طرح نامه ای به شهداء بود که محمد رضاآخوندی در خصوص این طرح گفت: اساسی ترین عنصر در ماندگاری انقلاب شناخت شهدای انقلابی است. دراین طرح کودکان به شهیدانی که می شناسند نامه خواهند نوشت و قطعا نتیجه اجرای این طرح خلق آثار ماندگاری از کودکان خواهد بود. زیرا نویسنده این نامه و مخاطب آن یعنی شهید، پاک هستند.
وی افزود: این برنامه با همکاری آفرینش های ادبی کانون اجرا می شود و بهترین نامه ها در نشریه الغدیریان چاپ می شود. در همین راستا بهارستان، کارشناس ادبی کانون نیز طرح هایی را جهت ارائه و جمع بندی بهتر آثار پیشنهاد داد که به جمع ابلاغ گردید.
کوچه انقلاب که با همکاری مشترک آفرینش های ادبی و هنری برگزار می گردد مبحث دیگر این جلسه بود که کارشناس هنری کانون در خصوص برگزاری این برنامه به ایجاد ابتکار و نوآوری در آن تاکید کرد.
اجرای طرح ایستگاه گریم صورت ویژه کودکان و نوجوانان با تهیه رنگ های مناسب گریم یکی از برنامه های پیشنهادی روح ا... فخرآبادی بود.
در ادامه تکبیری مسئول مرکز شماره 2 یزد طرح های پیشنهادی آن مرکز را در راستای تزئینات کوچه انقلاب طرح نمود.
سیاح، مسئول مرکز تجربیات و قیصری مسئول مرکز شماره 1 یزد نیز به ترتیب در مورد نمایشگاه دستاوردها و هیات عزاداری بچه ها نظرات خود را اعلام نمودند.
در خصوص ساخت ماکت انقلاب نیز میرقاسمی مسؤول مرکز شماره 4 یزد افزود: این ماکت با نمایش صحنه هایی از انقلاب در حال ساخت است که در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب به نمایش گذاشته می شود.
سومین نشست کمیته کودکان و نوجوانان ستاد دهه فجر استان با ابلاغ رسمی مسئولیت ها و جمع بندی پیشنهادات این کمیته پایان یافت.

گزارش تصویر ی از روح الله زارع :
















  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا